ŁS |
2000 |
Jest to przerobiony Problem 3 z Pikiera 1 ( 1980 ) |
Wistuj przeciwko arcymistrzowi
Arcymistrz |
· |
10 2 8 6 5 K D 4 2 D 7 6 3 |
i skontrowałeś! |
2§ = wszelkie ręce bardzo silne 2¨ = wszelkie ręce słabe Partner zawistował Waletem. Arcymistrz
podłożył Damę, przebił Twojego Asa i wyszedł Dziewiątką. ze stołu Dwójka... Czy bijesz ? |
||||||||||
|
|
|
Problem wydaje się łatwy:
Rozgrywający chce dojść do stołu Dziesiątką, aby wyrzucić trefla na figurę.
Należy więc przepuścić.
ALE:
Czy na pewno wówczas przegra ? (przecież
jest Arcymistrzem)
A K W 9 x x A
K D x x – A x |
· |
10 2 8 6 5 K D 4 2 D 7 6 3 |
Odtworzenie ręki Arcymistrza jest dość łatwe. ¬ Trudniej
dostrzec, że po utrzymaniu się Dziewiątką MUSI
wygrać: – trzy razy kiery – przebicie czwartego w stole – wyrzucenie trefla na figurę karową. bo jest to jego jedyna szansa. |
|
Arcymistrz |
|
|
Oczywiście może podejrzewać, że z rozpaczy przepuściłeś z
tylko trzecią Damą...
ale nawet wówczas nic nie straci grając dwa razy Kiery !
(bo muszą się wyrabiać – aby można było wygrać).
A po drugim kierze wszystko się wyda !
Należy więc
pobić Damą i odwrócić...
Właśnie... w co odwrócić ?
Oczywiście w atu, bo inaczej tak samo zagra na przebicie czwartego kiera.
Nie jest jednak wykluczone, że i tak wygra – o ile ma Dziesiątkę i
„zgadnie” że trzeba wyimpasować Ci Waleta.
Ostatecznie jest arcymistrzem.
|
||
Nie samym
brydżem człowiek żyje:
do Czytaj! |
||
brydż, brydż,
brydż, brydż, brydż, brydz, brydz, brydz, brydz, bridge, bridge, bridge, bridge,
brydż sportowy, brydz sportowy, bridge sportowy, wist, Pikier, Łukasz,
Lukasz, Sławiński, Slawinski, Łukasz Sławiński, Lukasz Slawinski, Czytaj,
Czytaj!, piki, kiery, kara, trefle, pik, kier, karo, trefl, pas, atu, bez
atu, kontra, rekontra |
20 Października 2000