ŁS

Nie okazuj zaskoczenia

1 Maja 2003

 

 

Masz wygrać 6§ po ataku Piątką Treflową:

 

 

D7642

86

KD

KDW10

STOP:

Przeprowadź analizę ogólną.

5

 

 

A

AK92

1042

A9876

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D7642

86

KD

KDW10

Szansa na 3 przebitki w stole (bądź 4 w ręku) jest znikoma,

bo po oddaniu Asa prawie na pewno powtórnie połączą Ci atuty.

Ponadto są jeszcze 3 drobne szanse w każdym z kolorów bocznych:

w pikach – może spaść Król – i wyrobi się Dama

w kierach – może spaść DW10 – i wyrobi się Dziewiątka

w karach – może spaść Walet – i wyrobi się Dziesiątka

I wreszcie może się przytrafić coś całkiem prozaicznego:

Przeciwnicy odrzucą się nie tak jak trzeba bądź nie połączą atutów.

5

 

 

A

AK92

1042

A9876

WNIOSEK:  Nie ma żadnej generalnej strategii – trzeba grać na „wszystko”

Utrzymujesz się atutem w stole (bo nie widać potrzeby utrzymania się Asem) i

STOP:

Od czego zacząć ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D7642

86

KD

KDW

Skoro pomyślałeś o szansie pikowej, to najlepiej od razu (póki jeszcze nie straciłeś dojścia do stołu) odblokować piki, aby później przebijać je w ręku.

 

Zgrywasz więc Asa – niestety Król nie spadł, więc znowu:

 

STOP:

Co teraz zagrać ?

 

A

AK92

1042

A986

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D762

86

KD

KDW

Najlepiej w kara !

Nie ma sensu odwlekać tego co nieuchronne, a co nie zaszkodzi całości rozgrywki.

Jeśli mają zaniedbać połączenia atutów, to prędzej zrobią to wcześniej niż później

(nie jest zresztą wykluczone, że Przeciwnik z Asem nie ma już atutów).

Grasz więc blotkę.

Wieczór bierze Asem i powtarza trefle  (Eos nie dodaje do koloru, zrzuca karo)

Utrzymujesz się w stole i... 

STOP:    Co teraz robić ?

 

AK92

1042

A986

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D762

86

K

KD

Nic nadzwyczajnego.  Po prostu grać – pamiętając w wszystkich drobnych szansach !

Przebijasz pika – niestety Król nie spadł.

Zgrywasz Asa – niestety obaj dodali po blotce (więc DW10 nie odpadnie).

Wchodzisz na stół Królem – niestety Walet nie spadł.

Przebijasz pika  (Asem – by zachować przejście treflem do stołu)  – niestety Król nie spadł.

Nic nie wychodzi.

STOP:   Obejrz bieżącą sytuację:

 

AK92

104

A98

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D7

8

KD

Jesteś w ręku.  Wszystkie szanse spaliły na panewce.  Co robić ?

Może zgrać trefle ?  A nuż się „przerzucą” ?...

 

Szansa jednak jest tak znikoma, że nie warto ryzykować wpadki bez 2.

Zrezygnowany decydujesz się więc na „spokojne” przegranie bez 1,

czyli na przebicie pika ostatnim atutem w ręku...

STOP:

Którą przebitką przejść do stołu – kierową czy karową ?

Czy jest to obojętne, skoro i tak przegrasz ?

 

K92

10

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D7

8

KD

Niby jest to obojętne, jednak dyrektywa ogólna mówi:

Dobrze jest mieć coś w każdym kolorze, bo to utrudnia przeciwnikom zrzutki.

Dyrektyw zawsze warto się trzymać (choćby na wszelki wypadek), zatem:

 

Król – i Dwójka przebita w stole.

Siódemka (Eos dodaje Króla) przebita w ręku i.... 

nieoczekiwanie Wieczór wyrzuca Waleta !

 

Grasz oczywiście dobrą Dziesiątkę i oczywiście wygrywasz.    Przyjrzyj się końcówce:

 

K92

10

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W

W

3

 

D7

K

K

97

Po przebiciu w ręku Siódemki Wieczór znalazł się w sytuacji przymusowej:

jeśli dorzuci Waleta – wyrobi Ci Dziewiątkę

jeśli dorzuci Waleta – wyrobi Ci Dziesiątkę

jeśli dorzuci trefla – dojdziesz do wyrobionej Damy.

 

Jeśli dbasz o swoją renomę, nie okazuj zaskoczenia tym niespodziewanym sukcesem. Niech wszyscy myślą, że w lot przewidziałeś taką końcówkę.

 

9

10

8

 

Tak rozgrywał Tim  Seres z Australii, z tym że miał Damę zamiast Króla i... zostawił w ręku Asa.

 

„Przygody karciane“

 

  Co nowego...

do Spisu

Nie samym brydżem człowiek żyje:  do Czytaj!

1 Maja 2003

mailto Pikier

© Pikier.com

brydż, brydz, bridge, brydż sportowy, brydz sportowy, bridge sportowy, Pikier, Sławiński, Slawinski, Łukasz Sławiński, Lukasz Slawinski,