Robert Berthe

 

 

 

z Pikiera 14

 

KROK PO KROKU:   Przymus van Goona

 

 

·

Licytujecie naturalnie – otwarciami z czwórek.

Siedzisz na pozycji S i zaczynasz licytację:

 

Co otworzysz ?  

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2§

 

pas

 

pas

 

1©

 

 

?

 

Oczywiście 1©.

Licytacja toczy się dalej:

¬

 

 

Co licytujesz ?

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4©

 

 

 

 

2§

 

 

pas

pas

 

pas

pas

 

 

1©

 

 

 

 

3§

 

 

 

 

?

 

 

Jakość Kierów jest zbyt kiepska, by można je było powtórzyć. Wobec tego powinieneś poprzeć Partnera, licytując 3§.

Partner zgłasza teraz 4©:

¬

 

 

 

 

Co znaczy ta odzywka ?

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Partner stwierdza, że dograna jest pewna, a widoki na szlemika wątpliwe. Był z pewnością dostatecznie silny, by zgłosić 4© od razu. Lecz Twoje 3§, wskazujące minimalną rękę z poparciem treflowym, umożliwiły mu stwierdzenie, że należy poprzestać na końcówce.

  

 

D x

K x x x x

K 10 x

A W x

Pasujesz więc i rozgrywasz 4© i po ataku Waletem Pik:

¬

 

 

Ile jest lewy przegrywających ?

 

 

 

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D x

K x x x x

K 10 x

A W x

Dwie w Pikach (z których jedna może być przebita), dwie w Karach i jedna w Treflach.

¬

 

 

Jakie są Twoje szanse ?

 

 

 

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D x

K x x x x

K 10 x

A W x

Możesz liczyć na zastanie u W Asa Karo lub Damy Trefl, czyli uzależnić wygranie kontraktu od przychylnego położenia pewnych honorów.

¬

 

 

Czy jest jakiś sposób na zwiększenie Twojej szansy ?

 

 

 

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D x

K x x x x

K 10 x

A W x

Zmuszenie gracza E, by sam zagrał w Trefle bądź Kara
z korzyścią dla Ciebie.

 

By wpustka ta się udała niezbędne są trzy warunki.

¬

 

Jakie są to warunki ?

 

 

 

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D x

K x x x x

K 10 x

A W x

1)     Ściągnięcie atutów.

2)     Wyeliminowanie Pików (dla skorzystania z ewentualnej sytuacji „zrzutka i przebitka”).

3)     Niedopuszczenie W do wyjścia.

¬

 

Jak zrealizujesz 2) i 3) ?

 

 

 

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D x

K x x x x

K 10 x

A W x

Musisz pobić Waleta Pik Damą, i jeśli E nadbije Królem
przepuścić. E będzie mógł zagrać tylko w Piki bądź atu.

¬

 

Co dalej ?

 

 

 

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D x

K x x x x

K 10 x

A W x

Wyeliminujesz Piki i odatutujesz utrzymując się w ręku.

Następnie zagrasz karo i cokolwiek podłoży W – zabijesz jak najniżej.

Jeśli E nadbije, będzie mógł tylko:

1)     odwrócić w Kara wyrabiając Ci Króla względnie Dziesiątkę.

2)     wyjść do wideł treflowych.

3)     dać Ci „zrzutkę i przebitkę” wyjściem pikowym.

 

 

 

 

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

    

 

 

D x

K x x x x

K 10 x

A W x

 

Tytuł nadany przez Pikiera w 2000.

 

W 10 9 x

10 x

W x x

10 x x x

 

K x x x

W

A D x x x

D x x

 

 

A x x

A D x x x

x x

K x x

 

 

do  Kroków

Co nowego...

do Brydża 

Nie samym brydżem człowiek żyje:  do Czytaj!

brydż, brydż, brydż, brydż, brydż, brydz, brydz, brydz, brydz, bridge, bridge, bridge, bridge, bidding, brydż sportowy, brydz sportowy, bridge sportowy, wist, Pikier, Łukasz, Lukasz, Sławiński, Slawinski, Łukasz Sławiński, Lukasz Slawinski, Czytaj, Czytaj!, piki, kiery, kara, trefle, pik, kier, karo, trefl, pas, atu, bez atu, kontra, rekontra