©  Robert Abbatta  1963            ULTIMA    

 

8

8

Ξ

ž

+

Ξ

8

Ψ

7

o

o

o

o

o

o

o

o

6

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

2

o

o

o

o

o

o

o

o

1

8

Ξ

ž

+

Ξ

8

Ψ

 

a

b

c

d

e

f

g

h

+ Król – jak Szachowy (ale zapatowanie jest wygraną)

o

Suwak

SU

rusza się jak Wieża

Koordynator

KO

każda z tych figur
rusza się jak Hetman

 

8

Tyczkarz

T

ž

Cofacz

C

Ψ

Smok 

SM

Ξ

Kameleon

KA

Aby poznać reguły bicia, należy klikać w nazwy figur.

Pikier rozegrał ongiś kilka lekkich partii. Niezwykłość reguł bicia stwarzała poczucie zagubienia i bezradności. Chyba lepiej stopniowo wypróbowywać nowe figury w szachach klasycznych.

Żródło: książka o grach Pijanowskiego 1970(?) s156.

W oryginale:  Suwak był nazwany pionem, Tyczkarz był nazwany Skoczkiem.

Zmieniono te dwie nazwy, aby uniknąć kolizji z szachami klasycznymi.